7000 Km verder! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Jeroen Hunsel - WaarBenJij.nu 7000 Km verder! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Jeroen Hunsel - WaarBenJij.nu

7000 Km verder!

Door: Jeroen van Hunsel

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

04 Januari 2013 | Verenigde Staten, Bowling Green

Donderdag 27 december, ’s avonds zijn mijn maten een afscheidspilsje komen drinken, want dat hadden we nog niet gedaan na 6 dagen oprij opstap te zijn geweest! De volgende morgen zou het moment daar zijn! Ik zou voor het eerst in mijn leven in het buitenland gaan studeren en op voor het eerst in mijn leven op kamers gaan.
Om 05.15uur ging de wekker, ik wist; over 24 uur zit ik hopelijk in the USA! We reden naar Brussel nationaal om op vliegtuig te stappen.
Na alles ongeveer 3keer gechecked te hebben, 1,5 uur in de auto te hebben gezeten kwam het eerste slechte nieuws, vertraging… Maar gelukkig waren het slechts 50 minuten. Na een redelijk goede vlucht landen we in New York. Om over te stappen moet je eerst ‘even’ voorbij the homeland security. Wij waren natuurlijk niet de enige internationale reizigers. Na ongeveer 1,5 uur gewacht te hebben kregen we het steeds warmer, want om half 5 zou ons vliegtuig de lucht in gaan en het was al 4 uur. Het zou er om gaan hangen of wij onze overstap zouden halen. Gelukkig mochten we voor ongeveer 30 andere wachtende personen, misschien dat dit onze redding zou zijn. Voorbij de homeland security rennen en bagage inchecken. Alleen bij dat laatste was niet zo veel haast meer nodig.. Vlucht gemist, KAK! Gelukkig was er nog plaats voor ons om 2 uur later van New York naar Detroit te vliegen. We hadden gelukkig nog niet gewacht dus dat kon er ook nog wel even bij. We stapten in, in een heel klein vliegtuig waar denk ik ruimte was voor zo’n 50 personen. Maar dat maakte allemaal niet meer uit, helemaal uitgeput proberen te slapen. Na geland te zijn naar weer een redelijk goede vlucht werden we opgehaald door de TLC (The Language Company). Ongeveer 1,5 uur in de auto en daar waren we dan na iets meer dan 24uur op onze eindbestemming! Koffer afgooien en slapen, dacht ik. Maar dat was toch even iets anders, aangezien de Wallmarket 24/7 open is, hadden we de mogelijkheid om de eerste spullen te kopen voor het weekend. Wanne gek je kan echt alles kopen, van groente en fruit tot tv’s, badkamerartikelen en fietsen. Natuurlijk like the American way alles in familieverpakking (gedacht aan een gezin met 14 kinderen?) Toen dat er ook opzat stond mijn eerste nacht in Bowling Green op het punt te beginnen. Na een redelijk goede nacht en weinig last van een jetlag spraken we af met zijn alle bij Niek. Niek heeft ook TLC gestudeerd en werkt nu in BG (bowling green). Hij helpt ons overal mee en dat is natuurlijk ideaal! Dezelfde dag gingen we met Gideon (ook een Nederlander) en Carys (zijn vriendin) opnieuw naar de wall market, deze keer om even rustig op ons gemak alles te kopen. Zaterdag met zijn allen gaan eten in een typisch Amerikaans restaurant, overal TV’s, meatballs en hoe kan het ook anders hamburgers! Ohja en alles weer net ‘iets’ te groot! ’s Avonds ‘natuurlijk’ wel ‘even’ opstap. Wat jaaaa, kom ik opstap gewoon even PSY tegen. De gekke aziaat met meer dan 1 miljard hits op youtube.
Na twee dagen redelijk rustig aan te hebben gedaan (gewoon op de kamers bier drinken en bierpong, ride the bus, kingze en andere bierspellen spelen)

31 december, deze dag zou belangrijk worden in het vervolg van mijn studenten leven. De test om te bepalen in welk niveau je zit. Het gaat van FE, 1, 2 etc tot 9 en daarna 2 speciale niveaus voor extra goede en speciale vormen zoals business English etc. Aangekomen in het redelijk oude maar typische Amerikaanse schoolgebouw kregen wij 2 onderdelen, een formele brief schrijven en de Michigin test. (deze bestaat uit luisteren, grammatica, voccab en lezen). De test ging niet heel erg lekker maar ondanks dat ben ik ingedeeld in level 6. Elke 4 weken wordt er bepaald of je een level stijgt. Ik ben niet echt ontevreden met mijn level. We hebben verder nog een rondleiding gehad op de campus, soooo hee wat een campus, met 22.000 studenten kan dat natuurlijk ook niet missen, in de Union(waar ook de grote kantine is) wordt echt onbegrijpelijk veel eten verkocht, van chinees tot hamburgers tot gezond eten haha. Verder hebben we een Starbucks op de campus en zijn er ongeveer 10 of zelfs nog meer andere punten waar je eten kan halen. Een groot assortiment dat kan je in ieder geval wel zeggen. Oke, wat ik zei dat dit mijn studentenleven zal veranderen is natuurlijk niet alleen het school gebeuren maar iets wat echt indruk op mij gemaakt heeft is NYE! Om het jaar goed te beginnen wilden we natuurlijk wel in stijl beginnen, American Houseparty en daarna Downtown. Gezellig pilsjes drinken, ook al ben ik underaged.
WOOOOOO, wat een gekke huis! Het bestaat dus echt de feestjes die je normaal alleen in American Pie of in andere films ziet! Wat een prachtige avond. Zoiets moet serieus naar Nederland gehaald worden! Ik weet in ieder geval 1 ding zeker, deze feestjes ga ik nog veel meemaken. Het is echt grappig dat wanneer je zegt dat je from the Netherlands bent, iedereen je als een baksteen aankijkt. Maar zeg je Hi I am Jeroen and I am from Amsterdam, iedereen super enthousiast wordt! Zelfs mijn nieuwe vriend Hugo had dikke respect voor mij! Haha wat een beest (foto zie je in het album). Maar zonder alle gekheid op een stokje, iedereen vindt Amsterdam hier geweldig. Buiten dat de Amerikanen echt heel erg aardig en hulpzaam zijn is het leven hier fantastisch!

Zelfs mijn appartement is na 1 keer verhuizen goed. Bij mijn eerste appartement kwam ik binnen en ik merkte het volgende op: ongeveer 85 graden fahrenheit (27 of 28 graden celsius ofzo) in het appartement, overal lagen kapotte eieren, in de koelkast lag een niet bedekt varken waar al ongeveer 5 dagen van werd gegeten, verder stond ongeveer heel de koelkast vol met rijst en zat het overal tussen, stond er een frietpan waarbij denk ik Rob de Geus van flauwvalt, was er van denk ik ongeveer 4 dagen niet afgewassen en dan hebben we het nog niet over de geur gehad!
Natuurlijk ben ik meteen gaan klagen (zoals een echte Nederlander!) Ik moest tot woensdag wachten en dan zou ik een nieuw appartement krijgen, dat was voor mij geen probleem, goede reden om met de andere bier te gaan drinken bij de andere in het appartement. Nu ben ik verhuisd naar Mohammed (dat is niet de eerste mohammed die ik hier heb leren kennen) en Zanir of zo iets. Het zijn twee schone en echt lachen kerels uit Saudi Arabië. Gezellige sfeer hier en Mohammed zit ook bij mij in de klas. Een verschilletje met de Arabieren is dat zij ongeveer 18.000 euro (omgerekend) krijgen om te gaan studeren. PER JAAR…. Daar kan de Nederlandse overheid nog wat van leren! Het stikt hier ook echt van de Arabieren, wat echt niet erg is, namelijk allemaal aardig en behulpzaam. Tussen 22.000 andere studenten valt het dan denk ik wel mee, de Amerikanen beginnen 7 januari met het nieuwe semester. Dus dan zullen de huisfeesten weer in overvloed zijn!

Dus deze week al 4 keer opstap geweest en het weekend begint vandaag pas! Vanavond zullen we natuurlijk weer even downtown gaan!

Over een week ongeveer laat ik jullie mijn nieuwe ervaringen horen!


Bye!

  • 04 Januari 2013 - 20:41

    Tijn:

    Ha G klinkt goed zeg!! Leuk verslag!! Hou ons op de hoogte, hoe staat het met het vrouwelijk schoon daar??

  • 04 Januari 2013 - 21:35

    Bert En Marion:

    Hoi Jeroen,

    Geweldig verslag. Wij wisten al een beetje van jou. Gelukkig heb je een andere kamer gekregen en bevalt dit goed. Fijn dat je leuke vrienden hebt waarmee je kunt studeren.
    Het opstap gaan zit wel goed met jou. MAAAAAAAAAAAAAAAAAArrrrrrrrrrrrrrrrr................ je gaat voor je studie dacht ik. Wij zijn benieuwd naar jou volgende verslag.
    Heel veel succes en plezier en tot de volgende keer.

    Groetjes Bert en Marion

  • 04 Januari 2013 - 23:12

    Thijs Raafs:

    Hey Jeroen.

    Dat is weer eens wat anders dan met ons op een camping in Californie aan de Budweiser, haha.
    Knap dat je underaged bier krijgt.
    Geniet er van.

    Greetz.

  • 04 Januari 2013 - 23:33

    Stan:

    G,

    Mooi verslag! Je red jezelf daar wel volgens mij!
    Maak ze gek

  • 05 Januari 2013 - 16:37

    Marloes:

    Haa Neef,

    Klinkt goed je verhalen! Veel plezier nog, maar dat gaat zeker goed komen als je dit leven daar zo door zet!
    Veel plezier en ohja, succes met je studie! (niet te vergeten natuurlijk) ;)

    Groeten Marloes

  • 05 Januari 2013 - 19:39

    Fam Gielen:

    Hey neefje,(oudste neef nog wel)

    Leuk, uitgebreid verslag, zo krijgen we toch n beetje een idee hoe jij daar je dagen door brengt.
    Je hebt je zo te lezen al snel aangepast,en we hopen dat je er een super tijd beleeft!!
    En vooral een tijd waar je later met plezier aan terug denkt.Ga zo door en we kijken weer uit naar je volgende verslag.En Jeroen vergeet t niet hè, ge bent er inne van van Hunsel!!(Grapje)(geen grapje)haha.

    Houdoe, hè Jonge.

    Groetjes, Ria en Pieter, Tim,Stan en een poot van Joy.

  • 07 Januari 2013 - 21:19

    Fam V Mierlo:

    hoi jeroen

    fijn dat alles toch nog goed is gekomen we wensen je veel succes daar met je studie .
    veel plezier


    groetjes fam v Mierlo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 8045

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 15 Mei 2013

Bowling Green State University, Ohio

Landen bezocht: