3 dagen, 8 staten en 2800km - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Jeroen Hunsel - WaarBenJij.nu 3 dagen, 8 staten en 2800km - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Jeroen Hunsel - WaarBenJij.nu

3 dagen, 8 staten en 2800km

Door: Jeroen van Hunsel

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

21 Februari 2013 | Verenigde Staten, Bowling Green

Aangezien het alweer 2 en een halve week geleden is dat ik jullie iets heb laten weten via dit blog, zou ik eens een nieuwe update geven. Ik had niet eens in de gaten dat het alweer zo lang geleden was, maar de tijd vliegt als je het leuk hebt! Volgende week zit ik namelijk alweer 2 maanden in de US.

Op school gaat het goed, tot nu toe alleen nog maar voldoendes gehaald. Voor mijn nieuwe TLC course had ik gekozen voor Morphology, hierbij leer je doormiddel van het ontleden van woorden je vocabulaire snel vergroten. Dit gaat met erg goed af, ik sta 92% en ben nog 1 test verwijderd van het behalen van dit vak.(deze test heb ik morgen) Voor International Marketing wordt het steeds interessanter, dat komt waarschijnlijk omdat ik de gang van zaken en het Engels steeds beter onder de knie krijg. Intussen heb ik mijn eerste midterm voor International marketing al gehad, ik had 61% goed, dus wel tevreden over het resultaat want deze kunnen we weer afvinken bij mijn 6jes cultuur. Ook had ik een presentatie waar ik 29/30 punten voor heb gehaald en dus mijn eerste A voor international marketing kon zien shinen op het beoordelingsformulier! Het gaat nu vooral over de cultuur, akkoorden, relaties en algemene marketing informatie omtrent Europa, Azië en Afrika. Dit bevalt me zoals gezegd erg goed al moet ik wel zeggen dat de lessen niet altijd goed uitkomen.
Vandaag zijn we voor het vak culture op bezoek geweest bij twee Amerikaanse gezinnen. Één van de gezinnen deed aan homeschool en de andere had een aantal internationale studenten in huis. Een leuke ervaring en er nog redelijk veel van geleerd. Bij het laatste gezin hebben we ook nog echt Amerikaans gegeten, nee geen hamburgers, pizza’s en friet maar macaroni met kaas, koolsla, bonen, een speciale vlees saus op een broodje, een broodje hotdog en chips. Het leek een rare combinatie maar het smaakte niet slecht.

Vorige keer had ik iets verteld over skiën, van de week heb ik mijn tweede winterse activiteit weer kunnen afstrepen, schaatsen, het was weer even wennen om op de ijzers te staan maar uiteindelijk konden de meters weer worden gemaakt, alleen het remmen blijft lastig haha..

Dit weekend heb ik twee nieuwe roommates gekregen, hoe kan het ook anders natuurlijk familie van ongeveer 28 andere hier. Deze keer heb ik het genoegen om met het broertje en de neef van Zain het appartement te delen. Aangezien de grootste kamer leegstond en we een week met zijn tweëen in het appartement zaten, heb ik de grootste kamer opgeofferd. Nu geen last meer van de trein die ongeveer 50 meter van ons appartement met een 12 hornige toeter langs komt, 24/7…
Ik sliep al met al toch wel goed maar deze kamer slaapt toch net iets beter! Ik kan mijn rust wel gebruiken, want de weekenden blijven nog steeds het typische studentenleven: leren, leren en nog meer leren, of toch net iets anders?
De huisfeesten blijven nog steeds schitterend en het uitgaan daarna ook! Zo eindigen de donderdagen vaak in de karaoke bar, voor ons prachtig alleen niet alle bezoekers kunnen onze engelenstem waarderen.

Vorig weekend hebben we met onze gekke kop een trip gepland van 2800km in 3 dagen. Zoveel km in drie dagen klinkt opzich niet heel gek, maar we wilden als het kon ook nog wat steden bezoeken. Op de planning stonden St. Louis, Memphis, Nashville, Lynchburg en Getlinburg (Smokey Mountains). Vrijdag na school zouden Rob en Ilja de auto opgaan halen, ze kwamen terug met niks minder dan een Dodge Charger. We zagen het al aankomen… Gas op die lollie! We kwamen ’s avonds aan in St. Louis, mooie stad vooral met de grote Gateway Arch. Snel een parkeerplaats gezocht en de kroegen gaan onderzoeken, na een aantal keer proberen kwamen we een kroeg tegen waar je 18+ moest zijn, ideaal voor een 19 jarige zoals ik! Daar een mooie avond gehad, en aangezien we een bob hadden moest ik de nacht in de auto slapen. Rob ging een nachtje doorhalen om tijd te winnen en zo kwamen we de volgende morgen aan in Memphis. Mooie stad met onder andere de sun studios waar Elvis Presley en Johnny Cash de eerste albums maakte. Maar er was meer, Graceland! Heel mooi allemaal, alleen wij gaan niet 3 uur wachten voor een rondleiding door een huis haha, daarom even rond gereden daar en de padalen weer ingedrukt richting Nashville! Dit vond ik persoonlijk de mooiste stad, hier hing net als in Memphis een chille sfeer en de mensen waren erg aardig. Nashville bood alleen meer het stedelijke, waar ik als inwoner van de metropool Maarheeze toch wel van houdt. Na een heerlijk visrestaurant en de kroegen weer opgezocht te hebben konden we de volgende morgen om 7 uur weer vertrekken, er waren namelijk maar 2 rondleidingen in de Jack Daniels fabriek. Althans dat dachten wij… Het bleek zo te zijn dat er tussen deze twee tijden rondleidingen waren. Maarja we waren toch al wakker, de Jack Daniels fabriek was een echte ervaring. We gingen het hele proces af en kwamen veel nieuwe dingen te weten over Jack Daniel en zijn alcoholische lekkernij. Het laatste wat we wilden bezoeken voordat we weer terug naar Bowling Green reden was de Smokey Mountains, best handig om te weten dat het erg snel donker wordt. Want we hebben er niet heel erg veel van gezien, er was wel een heerlijk steak/bbq restaurant waar ik tot nu toe mijn heerlijkste steak van mijn leven heb gegeten! Gatlinburg was een druk stadje wat wel iets weg had van een Oostenrijks skidropje, leuke sfeer, koud, mensen met skikleding en gezellige barretjes/ winkeltjes en restaurants. Rond 10 uur reden we weer terug richting het Noorden, zoals het hele weekend flink gas geven, alleen daar dacht oom agent anders over. Twee uur voordat we weer in Bowling Green waren zagen we de lichten en werden we naar de kant verwezen. We reden 49.9 km/h te hard. Gelukkig zijn de regels hier nog gemaakt voor de consument, de boete kosten slechts 176 dollar. Uiteindelijk bij thuiskomst, na iets meer dan 2800km gereden en 8 staten bezocht te hebben kon ik mijn heerlijke bedje weer in.

Het was bovenal een prachtig weekend! Maar aangezien het weer bijna weekend is en we morgen weekend hebben, zullen we the City That Never Sleeps eens gaan bezichtingen, NEW YORK! Dit in combinatie met Washington DC. Hiervoor hebben we 5 dagen vrijgemaakt dus we zullen hier alles op ons gemak doen, maar toch zoveel mogelijk willen zien. (zowel de bezienswaardigheden als het nachtleven).

Ohja ik zou het bijna vergeten.. Volgende week vrijdag gaan we naar MIAMI!!! Spring break in Miami jaaa! Zullen we eens kijken of ik nog een kleurtje kan krijgen (van de drank). Alles staat al geboekt en we hebben er nu al allemaal zin in, maar voordat het zover is zullen we New York en Washington eens onveilig gaan maken.

  • 21 Februari 2013 - 07:05

    Sander H:

    Goed bezig J! Een voorbeeldige student zo te lezen... Had niet anders verwacht. Je maakt daar in ieder geval meer (kilo)meters dan op veld 1 van onze lokale voetbalclub ;).
    Good luck and have fun in NY!

  • 21 Februari 2013 - 09:08

    Emmy (kennedymars Haha):

    Heey Jeroen,

    Wauw klinkt echt gaaf! Geniet ervan zo lang het nog kan, dit maak je nooit meer mee!

    Groetjes Emmy

  • 21 Februari 2013 - 10:54

    Tijn:

    Ha Jeroen, Mooi man, mooi verslag, van vooral benieuwd naar je verhalen over spring break! en foto's natuurlijk!! Veel plezier en bier

  • 22 Februari 2013 - 22:45

    Marion:

    Hallo Jeroen,

    Fijn dat je goede resultaten op school hebt. Leuk om te horen dat het jouw goed bevalt en de tijd vlug omgaat. Het zal je gebeuren dat je de dagen moet aftellen. Je hebt al veel gezien.
    Geniet ervan en we wachten op het volgende verhaal van jou.

    Groetjes Bert en Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 8042

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 15 Mei 2013

Bowling Green State University, Ohio

Landen bezocht: