School, sport, 911 en het echte leven! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Jeroen Hunsel - WaarBenJij.nu School, sport, 911 en het echte leven! - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Jeroen Hunsel - WaarBenJij.nu

School, sport, 911 en het echte leven!

Door: Jeroen van Hunsel

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

04 Februari 2013 | Verenigde Staten, Bowling Green

Het is alweer ongeveer 20 dagen geleden dat ik jullie op de hoogte heb gebracht van mijn belevingen in Bowling Green.

Ongeveer 20 dagen verder zijn we natuurlijk ook weer heel wat wijzer geworden. Zo weet ik bijvoorbeeld dat de echte winters niet in Nederland te vinden zijn maar in Bowling Green, de Superbowl gewonnen is door de Ravens en ik dit mee heb mogen maken in een traditioneel Amerikaans restaurant waar een kleine 49 tv schermen hingen, het WK veldrijden gewonnen is door Marianne Vos en bij de mannen door Sven Nys en dat niet geheel onbelangrijk, het bier hetzelfde smaakt als 20 dagen geleden.

Maar naast deze dingen ben ik natuurlijk ook weer naar school gegaan. Voor international Marketing hebben we a.s. donderdag ons eerste midterm exam, dus dat wordt even flink in de boeken. En daarnaast heb ik mijn vorige periode voor de TLC goed afgesloten en zit ik nu in level 7 en volg ik Morphology. De missie van dit vak is om je vocabulaire te vergroten. Ook heb ik vorige week een certificaat gekregen van de beste glimlach van de klas. Die Amerikanen verzinnen hier dan ook werkelijk waar alles. Daarnaast had ik voor international marketing mijn eerste presentatie en die was niet heel slecht verlopen, ik had namelijk 29/30 punten, mijn eerste A voor International Marketing is ook binnen!

Erg leuk het hele school gebeuren, maar school hebben jullie ook in Nederland.
Daarom vertel ik jullie graag wat ik de laatste 20 dagen zoal gedaan heb in mijn vrije tijd.
Om bij het begin te beginnen, zijn zowat alle hulpdiensten al een keer langs ons appartement gekomen in week 2 tot en met week 3… Mohammed, mijn roommate is namelijk niet de beste kok en in de appartementen hier hangen naast rookmelders ook sprinklerinstallaties.. Waar rook is, is vuur? Nou dat was zo weer geblust, want de sprinklerinstallatie begon in de kamer die toevallig 2 dagen leeg staat te spuiten als een gek! En ongeveer 5 minuten later stond ons huis vol met brandweermannen. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.
Een week later op vrijdag middag, wilde Zain en ik de muziek eens gaan testen. Al waren onze buren onder en aan beide kanten naast ons het daar niet zo mee eens. De receptie stond binnen 15 minuten aan onze duur. Excuses aanvaardt, alleen dezelfde avond had mohammed een kleine preparty, de muziek moest natuurlijk weer op maximaal. Deze keer was het niet de receptie maar de politie die op de deur aanklopte.. De eerste boete van 75$ is ook weer een feit. We doen ons best om de laatste hulpdienst niet te hoeven laten komen ;)

Naast deze mindere gebeurtenissen, al kunnen we er wel hard om lachen haha, kunnen wij de kroegen natuurlijk al blindelings vinden. Al raken we soms toch nog echt wel de weg kwijt, of ligt dat aan het medicijn van de kastelein? Afgelopen weekend heb ik echt een sportweekend beleefd! Namelijk vrijdag zijn we naar het ijshockey van Bowling Green gaan kijken. Zaterdag hebben wij het WK veldrennen in Louisville bekeken wat echt een topevenement is! Zo hebben wij de Nederlanders 3x goud en 1x brons en onze zuiderburen 1x goud zien pakken. De sfeer was echt op z’n Amerikaans, awesome! Het leek wel één groot festival, er waren veel mensen en overal zag je vlaggen van landen en mensen die gek gekleed waren. Wij stonden ‘toevallig’ in de buurt van veel dronken gekke amerikanen. Zo liepen er mensen in hun onderbroek over het parcour. (het vroor, er lag sneeuw en alles was nat), liepen en vielen mensen over/door het ijs en zijn er veel mensen uitgevallen haha. Ook was er veel gezang, het Amerikaanse volkslied kon natuurlijk niet ontbreken. Zij waren vocaal het beste maar wij pakte de medailles! Gisteren, (zondag) was het dan zover, het grootste een dag evenement van de hele wereld mocht ik in Amerika meemaken, zo gingen wij met de groep naar Buffalo Wild Wings om op een tv scherm te gaan kijken. Alleen het was geen 1 scherm, maar het waren er 49! De bezetting per tv was ongeveer ½, maarja Amerikanen en overdrijven, je kent het wel! De sfeer zat er goed in en het was ook een erg spannende wedstrijd. Er waren supporters van beide teams wat de sfeer natuurlijk weer wat beter maakte, de halftime show was het bekendste en mooiste van de hele wedstrijd. Beyonce trad op en iedereen werd helemaal gek!
Bovenal een prachtig weekend met veel sport en veel plezier! Zaterdag hadden we trouwens ook nog een highlighter party! Blacklights, markers, jello shots, verf, bier, bier en niet te vergeten nog meer bier. Samenvattend: een mooie avond!

Ook zijn Rob en ik met TLC gaan skiën, degene die ook meegingen waren Will Smith en Makonnon, we hebben weer flink gelachen en de nodige meters gemaakt!

Vorige week hebben we ook de eerste dag sneeuwvrij gehad! Dat is even wat beter geregeld dan in Nederland, al zou ik niet altijd willen ruilen. Even iets heel heel héél anders Springbreak Miami, wie heeft er niet van gehoord zul je zeggen, bijna iedereen wel. Wie zou daar bij willen zijn, ik denk dat deze aantallen ook wel gelijk liggen. Maar toch ben ik degene die dat mag gaan ervaren! Witte stranden, strandfeesten, drank, zonnetje en natuurlijk de prachtige natuur (Key West, Everglades).

Ik wens iedereen een fijne carnaval, ik doe mijn best om dit magistrale feest hier in Amerika te evenaren.

Bye Bye!

  • 04 Februari 2013 - 22:37

    Lars:

    Ga zo door Jeroen! Geniet van je tijd daar want het is zo weer voorbij! Veul plezier

  • 04 Februari 2013 - 23:02

    Bert Van Harwegen Den Breems:

    Dag meneer Jeroen,

    Hier een groet van uit het zuiden in Limburg. Leg die Amerikanen maar eens uit waar dat ligt!
    Misschien kun je helpen met de NATO headquarters in Brunssum The Netherlands. So everything is okay here. Perhaps we meet your parents in two weeks. Than I can drink some
    Ron Zapaca rums with your dad. You know he was my Irish Pub Mate.

    So long buddy , kisses for the girls and shake hands for the boys.




  • 05 Februari 2013 - 11:41

    Mike:

    WEER genept dus met die foto....

    Ik denk al hoe de fu.. kom je aan kaartjes man!
    Klinkt wel relaxt Hunseltje. Nog niets gemold daar?? Take care....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 8038

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 15 Mei 2013

Bowling Green State University, Ohio

Landen bezocht: