Het einde komt in zicht! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Jeroen Hunsel - WaarBenJij.nu Het einde komt in zicht! - Reisverslag uit Montréal, Canada van Jeroen Hunsel - WaarBenJij.nu

Het einde komt in zicht!

Door: Jeroen van Hunsel

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

11 April 2013 | Canada, Montréal

We zijn weer een maandje verder en dus heb ik ook weer heel wat meegemaakt!
Allereerst is mijn schema helemaal veranderd, van een beetje voor school werken en genieten van het hele land is het veel voor school werken en weinig genieten van het land geworden. Dit bevalt me eigenlijk iets minder goed en past iets minder bij mijn interesses. Maar ik ben natuurlijk niet voor niks naar de US gekomen! Zo hebben Yves en ik vandaag ons international marketingplan afgemaakt. Dit ging over een surfshop genaamd YOLO boards. Ja, de afkorting is inderdaad You Only Life Once, daar kon ik me inderdaad wel in vinden! We hebben uiteindelijk het advies gegeven dat Yolo Boards zich moet gaan vestigen in Indonesië. Verder heb ik ondertussen het boek Into the Wild gelezen en moet ik hier een boek verslag over gaan maken wat samenhangt met de lesstof van American Cultures Studies, zaterdag moeten we naar een museum in Detroit over rassen etc. Echt fijn je vrije dag inleveren om naar een museum te gaan! Ik heb er nu al heel veel zin in!... Module 4 is een ander vak wat ik volg en hiervoor moet ik een research paper gaan schrijven over hoe voetbal de populairste sport in de verenigde staten kan worden. Ik weet zelf ook dat, dat niet gaat lukken, maar de leraar wordt er gelukkig van als hij denkt dat mij dat gaat lukken. Dus dan doen we dat even! Het vak wat ik dagelijks heb is Integrated Skills, hier leer ik mijn Engels weer een stukje hogerop te krijgen.
Maar zoals al zo vaak gezegd leer je niet alleen op school maar ook tijdens je vrije (kroeg) tijd. Zo was de week na Miami st. Patricksday, hoho wat een feest. Zaterdag morgen met bier drinken en dan pas stoppen op zondag avond, al moet ik zeggen dat ik ondertussen wel 4 uur heb geslapen. (beetje laf..) Ik heb veel nieuwe mensen leren kennen op de 6 huisfeestjes die we hadden in slechts 2 dagen. Een hele mooie beleving want iedereen was groen verkleed en zelfs het bier was groen. En nee dat kwam niet omdat ik gezopen had! Dat was weer een week in Bowling Green, dat voelde weer even raar en we kregen het op onze heupen! Zo besloten Rob, Yves en ik een auto te huren en naar Canada te gaan! Na een redelijk strenge controle en een nieuwe stempel in ons paspoort verder waren reden we eerst naar de Niagara Falls. Echt heel vet! Omdat het zo koud was sneeuwde het constant op sommige plaatsen. Het water spatte namelijk erg hoog op en de sneeuw viel een meter verder weer op de grond. De Niagara Falls was echt een chique gezicht! We reden later verder naar Toronto waar wij de nacht zouden doorbrengen. Aangezien er een of ander groot festival was konden we geen hostel vinden (echt alles zat vol), dan maar ons eigen penthouse opgezocht… Een grote parkeergarage en op het dak geparkeerd tussen de hoge gebouwen, mooi penthouseje. In de auto slapen was echter wel echt heel koud, maarja niets voor niets zullen we maar zeggen. Voordat we gingen slapen naar een of ander drum & bass feest en dubstep feest geweest, daar was het echt druk en iedereen werd helemaal dol. Wat bleek we stonden bij een van de grootste drum en bass djs van de wereld haha. Aangezien je 19 moet zijn om bier te drinken was het weer heerlijk om legaal een pilsje te drinken! De volgende dag hebben we wat genoten van de stad en de CN tower. Ook kwamen we in een bierbrouwerij die daar in de buurt lag en daar kregen we om half 11 toch een lekker pilsje voorgeschoteld. Mij hoor je niet klagen! Na nog wat rondgelopen te hebben zijn we naar Montreal gereden. Beetje een koude grauwe stad maar wel met twee echt leuke straatjes waar het echt druk is. Ook daar hebben we van het uitgaansleven goed genoten en zijn we uiteindelijk terug gegaan naar ons hotel! De volgende dag na een lange rit weer veilig aangekomen in Bowling Green en vanaf toen heb ik alleen nog maar in de boeken gezeten.. Ja het leven van een student gaat niet altijd over rozen ;)
Vandaag ga ik mijn trip bespreken die we met in totaal vier man gaan reizen nadat we zomervakantie hebben op 3 mei! Nog nooit de dag voor mijn verjaardag kunnen zeggen dat ik zomervakantie heb, dus daar zou ik wel een extra pilsje op drinken haha.
Over mijn planning zou ik jullie de volgende keer wat informatie overgeven, of anders op facebook staan al aardig wat. Maar voor nu zou ik zeggen, de tijd vliegt dus deze 5 weken zullen ook wel zo in vogelvlucht gaan!

Bye Bye

  • 12 April 2013 - 10:00

    Thea Van Hunsel:

    Hoi Jeroen,
    We zouden nog medelijden met je krijgen, dat je ook nog moet gaan werken voor school! Maar gelukkig lezen we tussen de regels door dat je toch nog wat tijd hebt voor ontspanning.
    Nog een fijne tijd en tot het volgende verslag!
    Groetjes Martie,Thea,Max en Sam

  • 13 April 2013 - 00:38

    Wifi:

    Hai hai Wifi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 8037

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 15 Mei 2013

Bowling Green State University, Ohio

Landen bezocht: