Ik en 22.000 andere. - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Jeroen Hunsel - WaarBenJij.nu Ik en 22.000 andere. - Reisverslag uit Bowling Green, Verenigde Staten van Jeroen Hunsel - WaarBenJij.nu

Ik en 22.000 andere.

Door: Jeroen van Hunsel

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

16 Januari 2013 | Verenigde Staten, Bowling Green

Inmiddels zijn we weer twee weken verder. Na mijn vorige verhaal kreeg iedereen de indruk dat ik een half jaar alleen maar ging feesten. Maar nee, dat was vooral de eerste week omdat iedereen nog vakantie had en wij ook bijna geen huiswerk hadden.
Vorige week ben ik officieel begonnen op BGSU. Mijn rooster ziet er goed uit, namelijk maandag t/m vrijdag van 9 tot 12.20uur les, op dinsdag en donderdag mijn BGSU course International Marketing van 13.00 – 14.15uur en woensdag van 15.30 tot 18.00 uur. Dit lijken weinig uren maar er zit stiekem nog wel wat uren zelf studie bij.. Elke week krijgen we van TLC (the language company) twee testen en daarnaast krijgen we van international marketing veel huiswerk. Van het schrijven van assignments, maken van verslagen tot het leiden van discussies en dit allemaal op hoog Engels niveau, wat over het algemeen net te doen is, ik heb er wel veel moeite mee. Maar het vak is erg interessant en daarom gaat de tijd ook erg snel voorbij. Omdat het een vak is met als notering 4550 ben ik natuurlijk wéér de jongeste. Als het een 4000 vak is betekend dit dat het een 4de jaars vak is, ik verwacht wel een pittig jaar aangezien ik zelf pas 3de jaars student ben.

BGSU heeft echt een super grote campus, niet normaal! Zelf ben ik al ongeveer 5 keer fout gelopen maar gelukkig zijn er altijd aardige Amerikanen die je de weg wijzen en zelfs helemaal meelopen tot de bestemming waar je moet zijn. Verder staat er op de campus the Union. Echt mensen, dit is Amerika. Op school hebben we o.a. Starbucks, Marco’s pizza, een ijssalon, steak house, soort van subway, Panda Express, nog een soort van subway, sushi, pasta’s en ik vergeet vast nog wel iets. En dan hebben we het alleen nog maar gehad over the Union… In elk gebouw kan je wel eten halen, van hamburgers tot salades, eigenlijk alle wereldgerechten zijn wel te verkrijgen. Éen ding is belangrijk: als het maar veel is!

Dat was denk ik wel even genoeg informatie over school. Ohja, hoe gaat het met mij? Nou ik kan wel zeggen dat ik al 2 volle weken aan het genieten ben! Zo nu en dan opstap, filmpje kijken, pilsje drinken en vooral veel lachen!
In mijn nieuwe appartement ben ik inmiddels volledig gesetteld. Mijn huisgenoten zijn nog steeds erg aardig en lachen. Zelfstandig wordt ik hier ook nog van (ja mam en pap let op!) zo had ik het hele huis gestofzuigd, gedweild en de hele keuken opnieuw ingericht, de was gedaan en mijn eigen kamer spik en span gemaakt. Toen Mohammed en Zain thuis kwamen, vonden ze dat ik gek was want hun hoorden deze dingen te doen en ik moest gewoon chillen hier etc. (goed om te weten voor de volgende keer natuurlijk).

Inmiddels heb ik al echt veel mensen leren kennen. Ten eerste een waslijst aan Mohammed’s, maar natuurlijk ook Amerikanen. Zo staan ook de volgende huisfeestjes alweer op de planning.
Verder kennen Amerikanen echt GEEN tussenweg, zijn de mensen echt gekleed als Helmonders en slaperds en is alles zoals iedereen weet extreem.
Op school moet je er niet raar van opkijken als je mensen in hun pyjama ziet rondlopen.. Ook loopt iedereen in trainingsbroeken, wijde truien en mutsen of petjes op. De vrouwen zien er over het algemeen wat beter gekleed uit.

Donderdag kwam Ilja met het verhaal jongens, ik heb per ongeluk een auto gehuurd dit weekend… Dus voor een prikkie zijn hebben wij per ongeluk een auto gehuurd en zijn we zonder enige echte planning aangereden. Wel was duidelijk dat we Cleveland, Pittsburgh, Colombus, Indianapolis en Fort Wayne wilde zien. We hadden sowieso al erg veel geluk, we hadden namelijk een splinternieuwe rode toyota camry, foutje van de zaak! Zo gezegd zo gedaan en gaan met de banaan! Vrijdag middag aangereden richting Cleveland en 2 uurtjes later kwamen we aan. Daar hebben we het NASA space centre bekeken, de rock hall of fame en de skyline van Cleveland natuurlijk na wat gegeten te hebben zijn we weer verder gegaan naar Pittsburgh. In Pittsburgh aangekomen keken we onze ogen uit, we hadden namelijk wel eens ooit van Pittsburgh gehoord maar dat het zo groot was? Het was donker en door de lichten zag het er echt schitterend uit! Na ongeveer een half uur zoeken hadden we eindelijk ons hotel gevonden. Gewoon lekker midden in de stad om de hoek van het uitgaan en met een zwembadje voor een lekker ochtendduikje. Uitgaan in the USA 21+.. Nou niet heel handig als je 19 bent, maar de eerste kroeg was gelukkig toch meteen raak! En wat voor kroeg, stampvol en vaasjes bier voor $1! €0.75,- voor een vaasje bier, daar kunnen we geen cola voor kopen!
De volgende dag redelijk vroeg opstaan, ontbijten en doorgaan.. het leven van een roadtripper... We kwamen na een rit van 4 uur eindelijk aan in Colombus. Wat bleek, bijna alles gesloten! Stad des doods? Ik weet het niet, na lang zoeken toch een kroegje gevonden, daar alvast ons motel bekeken voor de nacht. Deze zouden wij in Indianapolis gaan doorbrengen, ondertussen nog even in Dayton gestopt, natuurlijk weer de verkeerde buurt, begrijp me goed maar wij waren de enige vier blanke(zonder wapen?), Echt een grote stad, ook wel bekend als de racehoofdstad van de wereld! Het circuit hebben we de volgende dag bezocht net als Fort Wayne(ander stadje). Maar de avond in Indy begon al niet super makkelijk. Hier moest je echt overal 21+ zijn. Aangezien iedereen van de groep 21 + is behalve ik, moet je toch proberen om ergens binnen te komen. Na 4keer te zijn geweigerd toch iets anders proberen.. Rob en ik zagen een zijingang en zijn snel tussen de security geschoten, ennn Hop, we konden weer pilzen! Wat een mooie avond, al denk ik niet dat de andere hotel gasten daar ook zo van genoten hebben.
Zondag avond zijn we weer gearriveerd in Bowling Green, na 2,5 dagen en 1500km te hebben gereden, nog even californication gekeken en toen toch maar snel gaan slapen.

Ik zal jullie volgende week weer op de hoogte houden van mijn belevingen in Bowling Green!

  • 16 Januari 2013 - 15:19

    Juliette:

    aah jeroen hoe vet!
    echt leuk om je verhaaltjes te lezen.
    heel veel plezier daar nog!

    X

  • 16 Januari 2013 - 17:39

    Tamara:

    Woo neefje, hoe machtig is dat daar! Ik ben zwaaaar jaloers!
    Maar je Engels zal er vast megagoed van worden ;) Vergeet btw niet dat, met het schrijven van je verhalen, je vati en muti ook meelezen :p Haha!
    Nee maar echt megavet! Marja alles is daar natuurlijk ook MEGA, in de grootste zin van het woord ;)
    Ik zou zeggen geniet er nog vollenbak en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    X Tamara

  • 16 Januari 2013 - 18:55

    Jeroen Van Hunsel:

    Ik mag inderdaad niet klagen Tamara! Maar ik schrijf natuurlijk ook niet alles op haha. Ja het leven is hier niet slecht ;) maar naar school gaan hoort er ook bij, en ik denk als ik daar alleen maar overschrijf niemand zit te wachten op mijn verhalen, dus vooral vertellen wat anders is in vergelijking met Nederland.

    X Jeroen

  • 20 Januari 2013 - 09:12

    Thea:

    Ha Jeroen,
    Zo te zien heb je een geweldige tijd daar.
    En als het niet lukt dan kan je altijd nog schrijver worden, wat een geweldige verhalen!
    Ik heb alleen nog niks gelezen over een zekere Shirley-ann, dat valt me dan weer tegen :D.
    Nog een fijne tijd daar we kijken uit naar je volgende verslag.

    Groetjes uit Mares,
    Thea,Martie,Max en Sam



  • 23 Januari 2013 - 22:58

    Marion:

    Hoi Jeroen,

    Zo te zien zijn er leuke meiden. Zij hebben iets anders aan als een joggingbroek en losse trui.
    Fijn dat je het naar je zin hebt. Maak er een leuke tijd van en volop genieten. Af en toe nog iets leren.
    Heel veel plezier en tot het volgende verslag.
    Je hebt al veel gezien.

    Veel plezier!

    Groetjes Marion

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Actief sinds 15 Okt. 2012
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 8034

Voorgaande reizen:

28 December 2012 - 15 Mei 2013

Bowling Green State University, Ohio

Landen bezocht: